Matematyczne podróże w czasie – od starożytności do przyszłości. Interdyscyplinarne odkrywanie matematyki i historii

Liczba odwiedzających: 7

 


Uczniowie klasy 5a, pod opieką pani Karoliny Gęgotek-Pęciak, biorą udział w projekcie edukacyjnym „Matematyczne podróże w czasie – od starożytności do przyszłości. Interdyscyplinarne odkrywanie matematyki i historii”. Projekt łączy matematykę, historię, informatykę, plastykę, a w ramach jego realizacji uczniowie mają możliwość korzystania 
z nowoczesnych, interaktywnych narzędzi i materiałów edukacyjnych (programy oparte na sztucznej inteligencji), co wpływa na efektywność nauczania, wzrost motywacji do nauki oraz zachęca uczniów do twórczego i praktycznego podejścia do nauki.

W trakcie całorocznych zajęć uczniowie:

tworzą i rozwiązują zagadki matematyczne osadzone w różnych epokach historycznych,
odkrywają zastosowanie matematyki oraz jej wpływ na rozwój cywilizacji,
korzystają z nowoczesnych narzędzi edukacyjnych, takich jak aplikacje i programy multimedialne,
rozwijają kreatywność, logiczne myślenie oraz umiejętności pracy zespołowej,
kształtują postawę odpowiedzialności za naukę i wyniki swojej pracy (uczniowie uczą się samodzielności, planowania i odpowiedzialności za realizację zadań w ramach projektu).

 
Dzięki atrakcyjnym metodom nauczania, w tym interaktywnym materiałom i multimedialnym lekcjom, uczniowie poszerzają wiedzę matematyczną i historyczną, jednocześnie rozwijając kluczowe kompetencje, takie jak analiza danych czy samodzielność w realizacji projektów. Projekt integruje różne przedmioty – matematykę, historię, informatykę i plastykę – ukazując praktyczne zastosowanie wiedzy w codziennym życiu.

Zajęcia są również wsparciem dla uczniów uzdolnionych, motywując ich do pogłębiania pasji naukowych. Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie nie tylko przygotowują się do egzaminów, ale także odkrywają, że nauka matematyki może być ciekawa i przyjemna.

Podczas projektu wykorzystywany jest sprzęt zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości. 

projekt
projekt, foto nr 1, projekt, foto nr 2, projekt, foto nr 3,